Wednesday 12 December 2012

Islam Itu Indah

Islam Itu Indah Dan Mudah ( 13 /12/ 2012 )

Assalamualaikum..... Salam sejahtera semua... Apa khbr iman anda ari ni??? Chat??? Dah bagi santapan rohani??? Pejam celik pejam celik dah  terlalu jauh msa berlalu..Slama itu juga byk perkara yg tlah aku lalui....hehe....Shbt2 yg dirndui kerana Allah...maaf la dah lma sngt xmnulis....mklum la exam aku bru je lpas...mnggu dpn ada 2 lgi exam sblm final.... Aku harap smua dapt doakan kejayaan aku dunia dan akhirt...Sebenarnya, i have no idea what i want to write today...tapi.... aku tertarik dgn ungkapan Islam Itu Indah Dan Mudah......Benarkah??? Sejauh mana penghayatn shbt2 smua??? Islam sngtlah indah...lgi indah kita lhir2 je dah islam....tpi sayang...nma je islam kita ni....kadang2 peraturan Allah kita ttap buat...COME ON shbt.... Jom bgn utk tgkkan syiar Islam yg mkin goyah ni..... Wlaupun ilmu kita kurang dalm agama,xsemestinya kita xleh berdkwah....Kata Islam mudah.. Islam xpernh ltkkan syrt bg sesiapa yg ada niat utk mlakukan perubhan ke arah kebaikan malah mkin digalakkan pada ssiapa yg nk bt baik...Jadi kita sebagai Islam ptt berbngga dgn apa yg kita ada..... Xgitu??/ Jgn la stress2 bce blog aku ni....aku ni bg tau apa yg ptut..kalo korng rasa aku salah korng tgur la aku sbb skrg aku pun dlm proses belajar..:)

 AYUH..... ari ni sya nk kongsi satu perkara yg kita terlpas pndng....jdi kita muhasabah diri kita dan renung2kan..... ini semua berlaku dalam kalangan kita...cbe shbt2 renung2kan...inilah lumrah dunia akhir zaman apabila org yg nk lakukan kebaikan dan perubahan dipinggirkan sdngkan org yg ingin mngejar dnia dimulia2kan.....Jika 10 org antara kita mnyokong ape yg tdk ptut dilakukan,ne
scaya Islam kita bkal goyah....Cbe shbt2 renung2kn jgk, jika sorng antra shbt kita ingin berubah ke arah kebaikan tapi semua org tidak mmbntunya,ape yg akan berlaku??? Pasti niatnya terbantut kan>???/ Kita slalu ckp Islam itu mudah....Tapi sejauh mna pnghytan kita??? Jadi shbt2 yg sya syngi krna Allah,mri kita lengkap mlengkapi antara stu sma lain dgn ilmu Allah....Mne yg xelok kita tgur,mne yg baik kita usha ke arah yg lbh baik...Jadi itulah penghijrahan yg dicri......Sekadar pengkongsian...mne yg kurang maafkan sya...


~peringatan untuk diri sendiri ~





Ok sampai cni je aku tlis ari ni....sbb ptg ni ada kelas plak...Aku mhon maaf jika ada terkasar bhsa atau da terslaah tutur kata...

TO BE CONTINUED..... IN SHAA ALLAH...:)


<<<ASSALAMUALAIKUM>>>

No comments:

Post a Comment