Tuesday 4 December 2012

Bukan Muslimah Pilihan

Bukan Muslimah Pilihan ( 4/12 /2012 )


Bismillahirahmanirahim.....

Assalamualaikum buat semua shbt2 yg disyangi..... Selawat serta salam mngiringi doa bt Rasul junjungan....Moga ari ni kita mndapt kberkatan dan keredhaan Ilahi... IN SHAA ALLAH.... Dgn IzinNya....
Masuk hari ketiga aku mnulis blog ni.... Moga shbt2 yg ada xboring dgn ape yg aku cba smpaikan....Mklumlah, AKU X SEMPURNA....hehe....msh bljar dan trus bljar utk mnjadi mnusia dan hmba ALLAH yg sempurna.... Itu lbh baik dri xde lngsung usaha...btol x semua?? hehe.... Ok x nk tlis pnjang2.... Just nk singkatkan pertemuan kita dalam blog ari ni.... kalau semalam pasal INDAHNYA CINTA ALLAH, ari ni topik aku khusus bt muslimah2 kat luar sna....hehe... Wahai muslimah yg dsyngi dan dicintai kerana Allah.... Ari ni aku nk coret btapa cintanya Allah kat kita sbgai seorng hawa.... Nak tau npe aku kata cmtu ??? Sbbnya Allah jdikan secntik2 kejadian....Allah suruh kita tutup ape yg ptt ditutup, Allah jadikan kita mnusia yg dilindungi oleh kaum Adam... SUBHANALLAH... Besarnya syg Allah kat kita kaum hawa yg lmah lgi dilindungi ni....  Jadi muslimah yg disyngi, JOM kita berhijrah..... Daripada yg ada skrg ke arah yg lbih baik....Indahnya HIJRAH itu.... jadi renungkan nukilanku yg tidak sbrapa ini.....

Aku bukanlah hmba Allah yang sempurna...
Bukan juga muslimah yang dicari....
Aku bukan mnusia yang hebat...
Bukan juga muslimah yang terpilih....
Tapi aku berusaha untuk mnjadi sebaik2 hamba Ilahi....
Jika hari ini aku ada mlakukan dosa pad

a kalian semua...
Ampunkan sgala dosa yg tlah aku lakukan......
Mungkin hari ini aku bernafas...
Esok belum pasti...
Kerana semuanya tertlis sjak di Luh Mahfuz...
Sahabat2 yang dikasihi....
Aku khilaf mlakukan kesilpan shngga kdng kala menguris hti kalian semua......
Tapi percya la aku iringi doa bt kalian semua......
Yang jauh trasa dekat...
Yang dekat trasa jauh.....
Inilah lumrah Ilahi......
Aku mncri redha Ilahi.....

RENUNGAN buat diriku sendiri....
Salam kemaafan buat semua sahbt yg dikasihi krana Allah....







Jadi peliharalah AURAT mu kaum HAWA......kerana dunia ini adalah perhiasan......dan seindah- indah hiasan adalah WANITA SOLEHAH......













 Sampai cni shja coretan aku malam ni.... TO BE CONTINUED.... IN SHAA ALLAH....





ALHAMDULILLAH..... ASSALAMUALAIKUM... :)




No comments:

Post a Comment