Saturday 15 December 2012

AYUH BERGERAK KE ARAH KEBAIKAN

AYUH BERGERAK KE ARAH KEBAIKAN ( 16 /12 /2012 )

BISMILLAHIRAHMANIRAHIM............ASSALAMUALAIKUM W.B.T, bt smua shbt2 yg sya muliakan......


Alhamdulillah bertemu lagi kita semua pada hari ini.....Apa khbr iman shbt2 semua?? Sya doakan smoga ari ni iman kita semua bertambah chat dan kuat untuk mnghadapi segala ujian yg Allah datangkan kepada kita....IN SHAA ALLAH dengan izin Allah......Ingtlah di saat kita rebah ats sgala ujian yg kita hadapi, Allah ada untuk bntu kita...Allah bkn sngaja ingin mnguji kita, tapi Allah menguji kita untuk menilai sejauh mana kita berusaha dan bagaimana cara kita lakukan untuk mnghadapi ujian yg telah Allah hadirkan bt kita... ALLAH xkn uji kita melebihi kemampuan diri kita..Ingat 2 shbt2 yg sya kasihi kerana ALLAH.... Org yg diuji oleh Allah ptt bersyukur kerana xsmua mndpt kelebhan diuji dgn ujian yg dihadapi..... Banyak plak sya berceloteh kt cni...hehehehe.. Jadi macm biasa shbt2 sya. Ari ni tjuk yg akan kita usulkan adalah " AYUH BERGERAK KE ARAH KEBAIKAN "...... Sya hnya hmba Allah yg byk kekurangannya, hadir bt smua shbt2 sya utk kita sma2 mnyeru agar smua shbt2 yg ada kita bergerak ke arah mlakukan kebaikan......bkn populariti yg dicari tapi ilmu Allah yg sya nk kita semua kejar.... Bkn susah nk bt baik shbt2 , tapi sngt sng utk kita lakukan kejahatan...dua2 mmbwa mksd yg sma bkn?? Tepuk dada tnya hti yg mne satu mnjadi pilihan... KEBAIKAN @ KEBURUKAN ??? Jadi kita reset niat perbtulkan nawaitu yg ada agr kita dpt bersma-sma mngejar kebaikan yg ada di dunia ni.... Susah ke nk bt baik shbt2??? Cuba kita fhmi konsep kebaikan.... Nak ajak org bt baik ni senang je shbt2...nk phala x?? Nk dpt phala pun sng.... Btul x shbt2 sya?? Mesti ada yg tertnya2 tntg apa mksd yg tersirat yg cbe sya smpaikan.... COME ON  smua...jgn kita asyik teetumpu pada stu sudut...cba bla kita ber " FACEBOOK ", kita letakkan doa,kta2 nsihat @ape2 je yg berkaitan tentang peringtan dunia dan akhirt... Sya nk shbt2 renung2kan.... Kalau xde yg LIKE atau COMMENT itu tidak mngapa....sperti yg sya ckp tadi bkn populariti yg dicri...tapi ilmu Allah yg dikejar....mngkin ada antara hmba2 Allah di luar sna mmikir apa yg kita lakukan itu adalah kolot...Tapi ingat Allah x mnganggap kita kolot dalam mnyebar kebaikan....Sya percya seramai mna yg mmbca status anda, yg terbuka pintu htinya untuk berubah @ tersdr dgn klmhn dri mreka dlm mlayri arus kemodenan dunia, slagi itulah phala adalah gnjaran bt kamu....IN SHAA ALLAH.... Jadi jgn letak status yg mngarut kerana stiap status yg anda postkan xsmua yg mmuji...ada jgk yg mgeji.......Shbt2 semua, ayuh kita pilih phala dan elak mlakukan dosa...kita sngt khilaf dalm mlyri dunia yg fana ini...smua antara kita khilaf mlakukan dosa..tapi xslh utk kita berusaha utk mngelakkan dri mlakukn dosa..Moga Allah mmberkati niat kita semua....jadi kalau kita xpuas hti dgn apa2 yg berlaku di sekeliling kita,ingtlah kita ada Allah....sesulit mana keadaan@ masalah kita,xda yg lbih berkuasa yg dpt mmbntu kita kcuali Allah yg Esa...So, kita berpeganglah pada  AL-QURAN & AS- SUNNAH dlm mlyari kehidupan seharian, nescya hidup kalian mndpt kbrktan drpd Allah s.w.t...:)


JANGAN JADIKAN ALASAN UTK KITA MELAKUKAN KEBAIKAN


SAMPAIKAH KITA DI TAHAP INI ?????


<<INGAT SAHABAT2 YANG DISAYANGI KERANA ALLAH>>


IN SHAA ALLAH..... :)


Alhamdulillah sempurna sudah tnggugjawab sya pada hari..... Apa yg sya hrapkan adlah perubahan bt dri kita smua dalam mengejar kebaikan yg Allah hdirkan dalam bmi Allah ini...Jadi JOM KITA BUAT BAIK.....sampai di sni shja sya tulis pada hari ini....ingatlah dalam mngejar ilmu Allah,kita perlu sdar byk kekurangn yg kita ada dan kita hnya perlu berdoa agar sgala perkara yg kita lakukan diberkati Allah yg Esa....mudah2an.... AMIN..... Jadi jmpa lgi di stu ruang dan stu waktu yg Allah izinkan utk sya mnulis lgi,... IN SHAA ALLAH...mne yg terkurang mnta shbt2 tgur ye..:)


AMPUNI HAMBA YA ALLAH.... HAMBA HNYA MNJALANKAN TNGUNGJAWAB HMBA SBAGAI SEORNG HAMBA DAN MYEBARKAN ILMU YG ENGKAU REDHAI...
IN SHAA ALLAH....



<<ALHAMDULILLAH>>
- TO BE CONTINUED -
IN SHAA ALLAH

2 comments:

  1. terima kasih ukhti,, hati ini terharu dengan nasihat mu.. ko pohon agar Allah Azza Wa jalla memberimu kekuatan untuk terus menulis demi menegakkan amar makruf nahi mungkar.. =)

    ReplyDelete
  2. Assalamualaikum..buat shbt yg disayangi kerana Allah...in shaa Allah....sama2 doakan ye...smua yg sya tulis ilham dri Allah,serta pngalamn sya sndri...ape yg kurng mnta tnjuk ajar ye...:) mudah2an Allah mkbulkn..Amin...:)

    ReplyDelete